ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Το γεγονός ότι ο Ν. Σερρών φιγουράρει στην τελευταία θέση ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ εισόδημα των νομών της χώρας επικαλείται ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Χρήστος Μέγκλας, αξιώνοντας από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την εγκατάλειψη του σχεδιασμού για τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στον άξονα Σερρών-Θεσσαλονίκης.
Το σενάριο των νέων σταθμών διοδίων, όπως επεξηγεί ο πρόεδρος του ΕΒΕΣ, θα αποβεί καταστροφικό για το νομό Σερρών καθώς θα οδηγήσει σε επιβάρυνση του κόστους μετάβασης, μετακίνησης και μεταφοράς προϊόντων.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής, που κοινοποιείται στην Εγνατία Οδό Α.Ε., την υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) και στους βουλευτές της Π.Ε. Σερρών, έχει ως εξής:
«Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Επανερχόμαστε στο θέμα της λειτουργίας των Διοδίων στον κάθετο άξονα 60 της Εγνατίας Οδού (Προμαχώνας – Σέρρες – Θεσσαλονίκη) και σε συνέχεια της με αρ. 5078 από 21/10/2016 επιστολής μας (συνημμένη) και διαμαρτυρόμαστε εντόνως για το γεγονός ότι όχι μόνον θα λειτουργούν τρεις σταθμοί διοδίων στο Ν. Σερρών (Προμαχώνας, Στρυμονικό, Αμφίπολη) – και μάλιστα σε έναν κάθετο άξονα του οποίου η κατασκευή δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί ενώ δόθηκε προς χρήση – αλλά επιπλέον η μετάβαση, μετακίνηση και μεταφορά προϊόντων και εμπορευμάτων με Ι.Χ. και φορτηγά από τις Σέρρες στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο με τη λειτουργία, Σταθμού Διοδίων και στην έξοδο – είσοδο της Θεσσαλονίκης.
Οι συνέπειες όχι μόνο για την οικονομική ζωή των Σερρών, αλλά και για το σύνολο της κοινωνίας, θα είναι δυσβάσταχτες έως και καταστροφικές, ειδικά για τις  επιχειρήσεις που έχουν σε καθημερινή βάση συναλλαγές με τη Θεσσαλονίκη (μεταφορά προϊόντων και εμπορευμάτων, μετακίνηση εργαζομένων κ.λ.π.). Για τους πολίτες δε των Σερρών, όπως εργαζόμενους, φοιτητές και άλλους, οι οποίοι μεταβαίνουν για διάφορους λόγους στη Θεσσαλονίκη, το κόστος θα αυξηθεί δραματικά και θα καταστεί απαγορευτικό.
Τονίζουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει, πλην της Εγνατίας, και παράλληλη οδός Σερρών – Θεσσαλονίκης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους ιδιώτες και στους επαγγελματίες να επιλέγουν κατά περίσταση την οδό της προτίμησής τους για τη μετάβασή τους στη Θεσσαλονίκη. Επισημαίνουμε δε ότι ο κάθετος αυτός άξονας, χωρίς παράλληλη οδό, καθίσταται «μονοπωλιακός» ως προς τη σύνδεση των Σερρών προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γεγονός που με τα διόδια επιφορτίζει με επιπλέον κόστη τη μεταφορά προϊόντων και εμπορευμάτων, με ό,τι αυτό σημαίνει για το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων και για τις εξαγωγές.
Πιστεύουμε, Κύριε Υπουργέ, ότι επιβάλλεται να εξετάσετε με διαφορετική οπτική το θέμα της καταβολής τελών διοδίων από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη από επιχειρήσεις και πολίτες, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με επιπλέον κόστος η μετάβασή τους, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τους λόγους που επικαλούμαστε στο προηγούμενο αίτημά μας (βλ. συνημμένη επιστολή Οκτωβρίου 2016) , αλλά επιπροσθέτως και του γεγονότος ότι δυστυχώς ο Νομός Σερρών, με βάση τα νέα δημοσιευθέντα στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, κατατάσσεται στην τελευταία θέση ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ των Νομών της χώρας!
Επειδή η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των Σερρών δεν έχει περιθώρια να  υποβιβαστεί ακόμα περισσότερο, και επειδή τα κόστη διοδίων αναιρούν ουσιαστικά για το  Νομό Σερρών τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του Κάθετου Άξονα  60, ενός άξονα κύριος σκοπός του οποίου είναι να συνδέσει τα ευρωπαϊκά οδικά δίκτυα με όλη τη χώρα και τα λιμάνια και όχι να επιβαρύνει επιπλέον το Νομό Σερρών, ζητάμε την εξαίρεση πολιτών και επιχειρήσεων από την καταβολή του τέλους διοδίων σε όλο το μήκος του άξονα Σερρών – Θεσσαλονίκης ή/και τη δημιουργία παράλληλης οδού που θα δίνει τη δυνατότητα εναλλακτικής επιλογής για την είσοδο – έξοδο της Θεσσαλονίκης,  η οποία όπως έχει αυτή τη στιγμή αποτελεί «μονόδρομο».
Με τιμή
Ο Πρόεδρος
Χρήστος Μέγκλας»