Μήνας εκπτώσεων θα είναι ο Νοέμβριος, καθώς σε 8 ημέρες ξεκινάει ένα μπαράζ προσφορών και εκπτώσεων που θα διαρκέσει έως το τέλος του μήνα.
Ο πιο αγαπημένος μήνας των καταναλωτών ξεκινά με μία ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ακολουθεί η… εβδομάδα της Black Friday (η οποία φέτος πέφτει στις 26 Νοεμβρίου) και τρεις ημέρες αργότερα, στις 29 Νοεμβρίου, η Cyber Monday.
Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι, η εβδομάδα του Black Friday συνέπεσε με την περίοδο των lockdown, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να απογειωθεί το e-shopping. Ενδεικτικά, μόνο μέσω Skroutz, ο τζίρος κατά τη διάρκεια της εβδομάδας εκείνης αυξήθηκε κατά 73% και οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 150% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019.
Προσοχή στις μεγάλες προσφορές
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή είχε δώσει σχετικές οδηγίες προς τους καταναλωτές, οι οποίοι πολλές φορές βιάζονται να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, όταν βλέπουν μεγάλες προσφορές.
Σύμφωνα με τις οδηγίες, οι καταναλωτές θα πρέπει:
- Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.
- Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης.
- Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.
- Να ελέγχουν, οπωσδήποτε, πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών. Να βεβαιώνονται ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο «διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης»- browser με τη μορφή HTTPS. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι το e-shop διαθέτει SSL (Secure Sockets Layer), δηλαδή πρωτόκολλο ασφαλούς μετάδοσης ευαίσθητων δεδομένων στο διαδίκτυο, ειδικά για αγορές με πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες και paypal.
- Να μην πείθονται από τις υπερβολικά δελεαστικές τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή, εν πάση περιπτώσει, αυτό να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για την πραγματοποίηση των αγορών τους.
- Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν την αντικαταβολή ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.
- Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργανισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal).
Πηγή: imerisia
#pgnews
#ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ