Με τον πόλεμο να μαίνεται για 12 ημέρες και την στρατιωτική αποκλιμάκωση να μην είναι ορατή, η Δύση έχει θέσει ως βασικό της στόχο την οικονομική ασφυξία της Ρωσίας, ώστε αυτή να αναγκαστεί να κάνει πίσω.
Αυτό που δεν έχουν επιτύχει αποτελεσματικά μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις, φαίνεται να το πετυχαίνουν οι εκατοντάδες πολυεθνικές επιχειρήσεις που αποφάσισαν να αναστείλουν τη λειτουργία τους στη Ρωσία, περνώντας έτσι ένα ξεκάθαρο μήνυμα, κατά του πολέμου.
Η Apple και η Microsoft με έδρα τις ΗΠΑ ανέστειλαν τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών στη Ρωσία.
Το YouTube αποφάσισε να αποκλείσει ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης όπως το Russia Today και το Sputnik, ενώ η και η ΕΕ τα έχει θέσει υπό απαγόρευση.
Από τη Ρωσία έφυγαν η εταιρεία παραγωγής υπολογιστών Dell, η Visa, η MasterCard και η πλατφόρμα διαδικτυακών πληρωμών PayPal, η Panasonic και η Yamaha Motor, ενώ τις υπηρεσίες τους στη χώρα ανέστειλαν η Disney και το Netflix.
Στον κλάδο των αερομεταφορών, συνεργασία με τη Ρωσία σταματούν η Boeing και η Airbus, με έδρα τις ΗΠΑ, ενώ η Boeing σταματά να προμηθεύεται και τιτάνιο από τη Ρωσία.
Η Lufthansa και η Aercap, η μεγαλύτερη εταιρεία ναυλώσεων στον κόσμο, αποχωρούν από τη Ρωσία.
Σημαντική και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας η οποία σταμάτησε κάθε σχέση με τη Ρωσία, την ώρα που πιθανότατα αναβάλλεται και το πρόγραμμα ExoMars, εφόσον το διαστημόπλοιο Franklin, επρόκειτο να εκτοξευθεί με ρωσικό πύραυλο.
Οι γερμανικές Volkswagen και BMW σταμάτησαν την παραγωγή τους στη Ρωσία. Audi, Seat, Scania, Skoda και Porsche δεν θα παράγονται πλέον εντός της χώρας.
Η Nissan σταματά να εξάγει οχήματα στη Ρωσία, ενώ εξετάζει και τη διακοπή της παραγωγής στη χώρα.
Η ιαπωνική Toyota, το εργοστάσιο της οποίας στη Αγία Πετρούπολη παράγει περίπου 100.000 οχήματα ετησίως, αποχώρησε, ενώ η επίσης ιαπωνική Honda αναστέλλει τις αποστολές οχημάτων και μοτοσυκλετών στη Ρωσία.
Από τη Ρωσία έφυγαν επίσης η Daimler Truck, η οποία κατασκευάζει τεθωρακισμένα οχήματα για τον ρωσικό στρατό, ενώ σταμάτησε τη συνεργασία της και με τη μεγαλύτερη εταιρία κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων της Ρωσίας, την Kamaz.
Την πόρτα στη Ρωσία έκλεισαν επίσης η Volvo, η Ford, η Mazda, η Jaguar, η Land Rover, Harley-Davidson και η Aston Martin.
Αναστολή επιχειρηματικής δραστηριότητας στη Ρωσία ανακοίνωσαν η αμερικανική εταιρεία ρούχων Levi Strauss, η ισπανική Mango, η Puma και η Nike, κλείνοντας εκατοντάδες καταστήματα στη χώρα.
Η γερμανική Adidas, που ήταν ο προμηθευτής της ρωσικής εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου ανέστειλε τη συνεργασία του με την Ρωσική Ποδοσφαιρική Ένωση.
Οι H&M και Marks&Spencer δεν στέλνουν πλέον προϊόντα στη Ρωσία, ενώ η Inditex, ιδιοκτήτρια των Zara, Bershka και Pull&Bear, φεύγει από τη Ρωσία κλείνοντας τα περισσότερα από 500 καταστήματά της.
Η ΙΚΕΑ, διέκοψε κάθε δραστηριότητα σε Ρωσία και Λευκορωσία.
Δεσμούς με τη Ρωσία σπάνε η βρετανική BP, η Shell, η οποία ανακοίνωσε ότι αποχωρεί και από την Gazprom, η ενεργειακός γίγαντας της Νορβηγίας Equinor, γαλλική Total Energies, η ExxonMobil με έδρα τις ΗΠΑ, η ιταλική Eni και η γερμανική Siemens Energy.
Εταιρίες όπως η σουηδική Sandvik και η Atlas, η Φινλανδική Metso Outotec, η νορβηγική Norsk Hydro, και η γερμανική Siemens, διακόπτουν τις προμήθειες στη Ρωσία.
Η FedEx και η UPS με έδρα τις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη εταιρεία παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο Maersk, η Deutsche Post, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hapag Lloyd και ο γίγαντας των μεταφορών MSC, αποχαιρετούν τη Ρωσία.
Ο Ρώσος πρόεδρος χαρακτήρισε τις οικονομικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες δυτικές χώρες, «παρόμοιες με την κήρυξη πολέμου». Οι πρωτοβουλίες ωστόσο ιδιωτικών επιχειρήσεων, να γυρίσουν την πλάτη στη Ρωσία, στραγγαλίζοντας την οικονομικά, μπορεί να μην είναι casus belli,είναι ωστόσο η απάντηση στον άνθρωπο που αποφάσισε να αιματοκυλήσει την Ευρώπη.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ3
#pgnews
#ΔΙΕΘΝΗ