ΜΟΥΣΙΚΗ Η Βασική πηγή δύναμης ζωής χρειάζεται εκπαίδευση

Γράφει ο :

Κορυφαίος Μουσικός

 Κ.Ο.Θ.

ΔΡΑΚΟΣ ΦΩΤΗΣ

 

 

Ως μουσικός κρατικής ορχήστρας της Θεσσαλονίκης, ως λειτουργικός παράγοντας στο χώρο της μουσικής παιδείας μέσω των ΩΔΕΙΟΝ Θεσσαλονίκης ,γράφω εμπειρίες για την καλλιέργεια του ανθρώπου μέσα από την μάθηση της μουσικής,την οποία θεωρώ <<θεμελιώδη ανάγκη όλων>> ανεξαρτήτου ηλικίας και ταλέντου.

Επικρατεί πως για να ασχοληθεί κάποιος με την μουσική πρέπει να έχει ταλέντο.Καταρχάς πιστεύω πως μέσα απο την συνέργεια των αισθητηριακών λειτουργιών που συντελούν στη σύλληψη,στο ρυθμό-κίνηση στον ήχο-έκφραση-ο άνθρωπος από την φύση του είναι <<μουσική>>,με την ολική έννοια της λέξης την οποία δίδασκαν οι αρχαίοι.Συνεπώς ο κάθε άνθρωπος μπορεί πλέον και πρέπει να ασχολείται με την μουσική,αφού σε μία κοινωνία πολιτισμού οφείλουμε να καλλιεργούμε όλα όσα αποτελούν τον άνθρωπο.

Σχετικά με τις ιδιότητες που συνιστούν το ταλέντο και την δυνατότητα εκπαίδευσης τους σε υψηλό βαθμό,θα ήθελα να τοποθετηθώ ευρύτερα.

Έχει αποδειχθεί και επιστημονικά,δηλαδή οτι η ζωτική ενέργεια του κάθε ανθρώπου,όπως άλλωστε κάθε είδος ενέργειας,δημιουργεί μέσα μας παλμούς που ηχούν.

Ο οργανισμός του ανθρώπου, με τις συνολικές αισθητηριακές λειτουργίες αποτελεί ηχείο για αυτούς τους παλμούς,οι οποίοι μεγεθύνονται μέσα στο σώμα.Η αντίληψή τους γίνεται υπό μορφήν αισθήματος,σκέψης,ανακάλυψης,κίνησης,αλλά μεταξύ άλλων και ως ακουστίκο φαινόμεμο.

 

Όμως οι αισθητηριακές λειτουργίες του ανθρώπου στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι ανεπτυγμένες στον ίδιο βαθμό μεταξύ τους.

Το αποτέλεσμα είναι η αδυναμία του ανθρώπου να αφομοιώσει τις πληροφορίες και τις εμπειρίες που δέχεται συνολικά από όλες τις κατευθύνσεις.

Η δυσλειτουργία αυτή κάνει τον άνθρωπο άρρυθμο,συναισθηματικά φτωχό και σχεδόν ανίκανο να ανακαλύψει από μόνος του οτιδήποτε.

Προκύπτει λοιπόν το συμπέρασμα πως το λεγόμενο ταλέντο,δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία βαθμιαία ανάπτυξη και συνεργασία των αισθητηριακών λειτουργιών.Μπορεί λοιπόν η κατάλληλη εκπαίδευση να δημιουργήσει και να αναπτύξει τα ταλέντα και τις πολύπλευρες ικάνοτητς ενός ανθρώπου.

Με το σωστό τρόπο,οι λειτουργίες αυτές εκπαιδεύνται και αναπτύσσουν την ευφυία του παιδιού,που κατόπιν το οδηγεί στην ικανότητα της ανακάλυψης.Το δίδαγμα που βγαίνει μέσα απο την πορεία της ζωής μας δείχνει ότι οι προσωπικές ανακαλύψεις είναι εκείνες που δίνουν στον άνθρωπο την αυθεντική και μοναδική του μορφή.Το νόημα των πράξεών του πείθει-και έτσι γίνεται χρήσιμος για τον συνάνθρωπό του.

Εννοείτε δηλαδή ότι οι άνθρωποι που εκπαιδεύονται μέσα από τη μουσική αποδίδουν όχι μόνο σε αυτήν αλλά μπορούν να είναι γενικότερα ικανοί σε πολλούς άλλους τομείς.

Πραγματικά συναντώ αυτό αλλά και το αντίθετο φαινόμενο  καθημερινά εδώ και 40 χρόνια.Αυτή μου η εμπειρία ισχυροποιεί την πίστη μου στην εκπαίδευση των ικανοτήτων του ανθρώπου μέσω των ιδιοτήτων της μουσικής ώστε να παράγει ο ίδιος ρυθμό και ήχους,με συνέπεια να μπορεί να επικοινωνεί με τον αληθινό εαυτό,<<το είναι του>>.

Η αυτογνωσία οδηγεί στον αυτοπροσανατολισμό και την αυτοπραγμάτωση η οποία με την σειρά της οδηγεί στην καλλιεργημένη πράξη.Μέσω αυτής η κοινωνία καταλήγει να έχει έναν ουσιαστικό πολιτισμό.Αυτή,η διαδικασία μάθηση(είναι η ίδια η καλλιέργεια ,στην οποία όλοι οι γονείς αποσκοπούν για το καλό των παιδιών τους).

Καταλήγοντας,η καλλιέργεια αυτή σημαδεύει όλες τις πράξεις του ατόμου και εξυψώνει την πορεία της καθημερινής ζωής του και την επαφή με τον συνάνθρωπο.Εντέλει ο μουσικά καλλιεργημένος άνθρωπος γίνεται φάρος σε μία κοινωνία,η οποία σήμερα σέρνεται όλο ένα και περισσότερο στη διολίσθηση των αξιών και στον αποπροσανατολισμό των στόχων και του πολιτισμού μας.

Κορυφαίος Μουσικός

                                                Κ.Ο.Θ.

                                 ΔΡΑΚΟΣ ΦΩΤΗΣ