Την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων έλαβε το έργο «Οδικό τμήμα Νιγρίτα – Σοχός- Ασκός- Βαϊοχώρι» εντός των ορίων των ΠΕ Θεσσαλονίκης και Σερρών, Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Φορέας του έργου είναι η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Περιγραφή του έργου
Σύμφωνα με την ΜΠΕ το έργο σύνδεσης της Νιγρίτας με την ΕΟ, θα δημιουργήσει μία πολύ σημαντική κυκλοφοριακή δίοδο από την ΠΕ Σερρών προς την ΠΕ Θεσσαλονίκης, δια μέσου του Βερτίσκου, και εν συνεχεία προς την ΕΟ (στον Α/Κ Προφήτη), για μεγάλο τμήμα του πληθυσμού του νοτιοανατολικού τμήματος ΠΕ Σερρών (κυρίως της Βισαλτίας), με επίκεντρο τη Νιγρίτα.
Συγκεκριμένα με τη σύνδεση Νιγρίτας – Θεσσαλονίκης μέσω της νέας διόδου από Βερτίσκο, θα επιτευχθεί:
Μείωση της απόστασης σύνδεσης της Νιγρίτας με τη Θεσσαλονίκη έως 18%, δηλαδή κατά περίπου 15 χιλιόμετρα (χλμ) και του χρόνου διαδρομής αντίστοιχα, έως 23%, δηλαδή κατά 12,5 λεπτά.
Μείωση της απόστασης σύνδεσης της Νιγρίτας με το λεκανοπέδιο του Σoχού κατά 47%, δηλαδή από 34 σε 18χλμ και του χρόνου διαδρομής αντίστοιχα, κατά 55%, από 30 σε 13 λεπτά.
Αναβάθμιση της λειτουργικότητας και της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας της σύνδεσης
Με το νέο οδικό έργο αναβαθμίζεται τόσο το επίπεδο εξυπηρέτησης των μετακινήσεων μεταξύ των οικισμών της ευρύτερης περιοχής της Νιγρίτας και του Σoχού (τοπικό επίπεδο), όσο και των μετακινήσεων σε περιφερειακό επίπεδο, καθώς συνδέεται η Π.Ε. Σερρών με τον κεντρικό μεταφορικό άξονα της Εγνατίας Οδού (περιφερειακό επίπεδο) και κατά επέκταση με τις πύλες εισόδου της χώρας που χωροθετούνται στην ευρύτερη περιοχή μελέτης (λιμάνι και το αεροδρόμιο Καβάλας, τη Χαλκιδική, το λιμάνι και το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κλπ.) (εθνικό επίπεδο)
Το οδικό τμήμα «Νιγρίτα — Σοχός – Ασκός – Βαϊοχώρι» συνολικού μήκους 32,697 χλμ χωροθετείται στους Δήμους Βισαλτίας της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών και Λαγκαδά & Βόλβης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.
Ο σχεδιασμός του έργου αφορά το οδικό τμήμα «Νιγρίτα- Σοχός-Ασκός- Βαϊοχώρι». Αρχή του έργου είναι ο κυκλικός κόμβος ΚΚ1 (ΝΑ είσοδος Νιγρίτας – Ι/Κ οδού Νιγρίτας – Θέρμα) συμβολής της νέας οδού με την υφιστάμενη οδό Νιγρίτας – Θερμών (χ.θ.1+345). Τέλος του έργου είναι, η προσαρμογή της οδού με την απόληξη του ολοκληρωμένου Α/Κ Βαϊοχωρίου (της Εγνατίας Οδού) επί της οδού σύνδεσης Ασκού—Σοχού μετά τον Ι/Κ Κ7 (Ι/Κ Βαϊοχωρίου, κόμβο σύνδεσης του Βαϊοχωρίου με την υπό μελέτη οδό (χ.θ.34+042).-Το συνολικό μήκος της υπό μελέτη οδού είναι 32,697 km.
Για το έργο και κυρίως για τα οφέλη που προκύπτουν από αυτό, μίλησε στο serrespost.gr ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος:
Τα κύρια τμήματα που συμμετέχουν στο σχεδιασμό του έργου, είναι τα ακόλουθα :
– Οδικό τμήμα Νιγρίτα-Σοχός-Ασκός- Βαϊοχώριο
– Δευτερεύουσες Οδοί,
– Αγροτικές/Δασικές Οδοί (τμήματα αποκατάστασης)
Το έργο περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:
ΚΚ1 (ΝΑ είσοδος Νιγρίτας – Ι/Κ οδού Νιγρίτας – Θέρμα). Κόμβος σύνδεσης της υπό μελέτη οδού με την υφιστάμενη οδό Νιγρίτας – Θερμών. Ο κόμβος αυτός θα επανασχεδιαστεί ως κυκλικός, με πρόβλεψη μελλοντικού κλάδου προς Σέρρες.
Νοτιοανατολική παράκαμψη Νιγρίτας (συνοπτικά εφεξής αναφερόμενη ΠΝ), από τον ΚΚ1 έως τον ΚΚ2. Ο κόμβος αυτός θα επανασχεδιαστεί ως κυκλικός.
ΚΚ2 (ΝΔ είσοδος Νιγρίτας). Κόμβος σύνδεσης της υπό μελέτη οδού με την οδό νότιας εισόδου Νιγρίτας στη μελετώμενη οδό.
Νιγρίτα – Σοχός (συνοπτικά εφεξής αναφερόμενη ΝΣ), από τον Ι/Κ Κ2 έως τον Ι/Κ Κ3. Το υποτμήμα αυτό διέρχεται για μεγάλο μήκος από τη ζώνη της υφιστάμενης δασικής οδού Νιγρίτας-Σοχού.
Ι/Κ Κ3 (ΒΑ είσοδος Σοχού). Κόμβος συμβολής της νέας (προβλεπόμενης από την παρούσα μελέτη) βορειοανατολικής εισόδου Σοχού στην υπό μελέτη οδό.
Παράκαμψη Σοχού (συνοπτικά εφεξής αναφερόμενη ΠΣ), από τον Ι/Κ Κ3 έως τον Ι/Κ Κ4
Ι/Κ Κ4 (ΝΑ είσοδος Σοχού – Ι/Κ οδού Σκεπαστού – Σοχού). Κόμβος διασταύρωσης της υφιστάμενης οδού Σκεπαστού-Σοχού με την υπό μελέτη οδό.
Σοχός-Ασκός (συνοπτικά εφεξής αναφερόμενη ΣΑ), από τον Ι/Κ Κ4 έως τον Ι/Κ Κ5. Το υποτμήμα αυτό σε μεγάλο μήκος του αποτελεί βελτίωση της υφιστάμενης επαρχιακής οδού Σοχού – Ασκού.
Ι/Κ Κ5 (Β είσοδος Ασκού). Σύνδεση του τμήματος της υφιστάμενης οδού που εισέρχεται από τα βόρεια στον οικισμό του Ασκού με την παρακάμπτουσα τον Ασκό από δυσμάς μελετώμενη οδό.
Παράκαμψη Ασκού (συνοπτικά εφεξής αναφερόμενη ΠΑ), από τον Ι/Κ Κ5 έως τον Ι/Κ Κ6.Παρακάμπτει από δυσμάς τον οικισμό του Ασκού (Πολυδέντρι και Ασκό).
Ι/Κ Κ6 (Ν είσοδος Ασκού). Σύνδεση του τμήματος της υφιστάμενης οδού που διέρχεται μέσα από τον οικισμό και μετά την έξοδο απ’ αυτόν κατευθύνεται προς το Βαϊοχώρι, με την υπό μελέτη οδό (που παρακάμπτει από δυσμάς τον Ασκό).
Ασκός – Βαϊοχώρι. Από τον Ι/Κ Κ6 έως το τέλος της μελέτης, σε ταύτιση με την υφιστάμενη οδό στο τμήμα της από Βαγιοχώρι έως Α/Κ Βαϊοχωρίου (επί της Εγνατίας Οδού), στην αρχή επιρροής του Α/Κ.
Ι/Κ Κ7 (Ι/Κ Βαϊοχωρίου). Κόμβος σύνδεσης του οικισμού του Βαϊοχωρίου με την υπό μελέτη οδό.
Στο έργο περιλαμβάνονται οι αποκαταστάσεις του τοπικού αγροτικού κυρίως δικτύου, στις θέσεις όπου αυτό διακόπτεται από τη νέα οδό. Στον σχεδιασμό του έργου έχουν προβλεφθεί επίσης τεχνικά στις περισσότερες θέσεις που διασταυρώνεται η υφιστάμενη οδός με ρέματα αλλά και σε μικρότερες.
Η οδός Νιγρίτα-Σοχός-Ασκός-Βαϊοχώρι θεωρείται συλλεκτήρια οδός με χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου (υπεραστική). Αποτελεί τμήμα της οδού που θα συνδέει την πόλη της Νιγρίτας, που θεωρείται οικιστική περιοχή μέσης βαθμίδας (επαρχιακό κέντρο), με την Εγνατία οδό, που είναι κύρια υπεραστική αρτηρία (οδός λειτουργικής βαθμίδας Ι). Ταυτόχρονα συνδέει οδικά τους νομούς Σερρών και Θεσσαλονίκης. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών). Η οδός στο σύνολό της είναι υπεραστική και παρακάμπτει όλους τους οικισμούς από τους οποίους διέρχεται (Νιγρίτας, Σοχού).